Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 22, 2013

Review : Baju Sanding - Part 1

bila ingat baju sanding mesti jadi sedih. bayangkan cost kain sahaja RM500++. beli kain pon sebab da tanya  pendapat beberapa tailor selepas aku tunjuk design yang aku nak.

May 2012
hantar kain dekat tailor pertama area hulu langat. agak cantik baju2 dekat kedai makcik tu. so decide nak guna khidmat makcik tu. upah dia pon agak murah dress sekali lining RM 100 je.

June 2012
call makcik tu followup baju. saja nak tanja progress. tapi makcik tu bagi tau die nak siap kan untuk hari raya dulu. ok la..

July 2012
awal puasa call lagi, makcik tu cakap dia da nak potong..suka.. da dekat nak abis puasa lak, call tanya die progress baju. dia cakap dia tak potong lagi sebab demam dia kata seminggu lepas raya baru dia potong sebab nak balik kampung..huhu ok fine..

Aug 2012
2 minggu hari raya, call tanya progress dia cakap tak buat apa2 lagi..so pergi kedai dia teros ambil baju dgn alasan nak tukar kain. makcik tu dengan muka xbersalah cakap xpela ambil je huhuhu..geram.

Sept 2012
selepas beberapa org recommend tempat ni, aku pon pergi Butik Nur area Kg Malaysia Sg Besi tu tempah sekali bg design semua la. kakak ni pon confident boleh jahit.banyak kali gak aku tanya.dia kate dia design BOLEH. dan aku tanya material kain ni ok x, dia kata material OK, aku tanya cukup tak dia kata LEBIH dari cukup.

Oct 2012
call butik tanya progress dia kata belom potong.positif ella..then aku call last week Oct dia kata br nak potong..ha?? ok aku berpositif lagi.dia kata dia akan call untuk fitting, so jangan call..??ok positif ella..
30hb 10, dia call fitting and boleh ambil baju bertandang just simple baju kurung riau je.so happy la 1 baju da siap.tp yg lagi 2?br potong ye..

Nov 2012 (sebulan je sebelum majlis)
1st week jumaat dia call fitting (cepat kan dia jahit) aku pon pergi dgn perasaan positif la.bila sampai baju nikah ok la cuma dress dalam terlalu besar, outer lagi.bj sanding?? belom potong yeeee...
2nd week jumaat ( 9hb)  aku fitting lagi..kali ni pergi dgn Jad..patut pukul 2ptg tp tangguh sampai kul 830mlm. bila sampai aku tgk dorg tgh sibok jahit manik dekat baju pink..baju aku?ye baju aku. tadi call kata da siap tapi baru jahit manik? baru fikir nak susun manik kat mana.. memang kecewa tapi nasib Jad ada suruh aku bertenang. bila fitting...Allah je yang tahu.. memang down gila and aku nanges. tapi kakak tu cakap ni belom final lagi. total baju sanding buruk tu RM620!!
wehhh ingat aku bodoh? huhuhu Jad memang da pegang aku la suh sabar..so aku istighfar banyak supaya aku sabar. cepat je aku ajak Jad balik.mmg xpandang kakak tu.dia kata baju nikah amik next week skali dgn baju sanding ni. aku cakap nak amik baju nikah esok.dia macam xbagi tapi aku berkeras nak esok dan kakak tu kate ok.
menangis je aku sepanjang jalan nak balik. Jad pon xleh nak buat pape da.. dia kate esok kita pegi butik pelamin sewa baju kat sana ye, xpayah amik baju tu. ok...T_T


lepas kejadian yang macam hape tah tu, aku pon setuju xambik baju ni. yang sakit hati nya kakak butik tu xkesah pon aku xamik, mesej pon tidak apa tah lagi ucapan maaf kan. xpe la itu urusan akak dengan Allah je ok..

No comments: